U heeft waarschijnlijk heel wat toegangsmogelijkheden tot uw bedrijf maar weinig tot geen zicht op wie er nu eigenlijk allemaal toegang heeft tot uw bedrijf.

Een goede toegangscontrole kan u nochtans heel wat inzichten geven.

Vroeger was alles eenvoudiger en liet u een paar sleutels maken en u gaf die aan medewerkers die dan ten allen tijde toegang nodig hadden tot uw bedrijf.
Was er eens een verlies van sleutel, dan kon u makkelijk een andere sleutel laten aanmaken en behield u de toegangscontrole.

Maar de tijden veranderen en een sleutel is helaas ook niet meer de beste manier om toegang te verschaffen tot uw bedrijf.

Want een verloren sleutel kan in sommige gevallen leiden tot inbraak.

Op zo een moment laat u dus best alle sloten veranderen.
Dit is uiteraard terug een dure aangelegenheid voor uw toegangscontrole.

Toegangscontrole badge

Gelukkig bestaan er ondertussen veel moderne methodes om de toegang tot uw bedrijf aan alle ingangen aan te pakken zonder sleutel.

Één van de beste oplossingen is de installatie van een badgesysteem. U installeert dan aan alle ingangen een badgelezer.
Uw medewerkers krijgen allemaal een badge en gebruiken deze badge als ze aan een ingang arriveren.
De deur wordt ontgrendeld en uw medewerker kan het bedrijf betreden.

Aan de hand van dit systeem met badge heeft u al wat meer zicht op uw toegangscontrole en bij verlies van een badge kan u makkelijk de badge laten blokkeren waarna u een nieuwe badge bestelt voor uw medewerker.

Toegangscontrole in de Cloud

Natuurlijk hebt u graag de controle op elk moment van de dag en overal waar u bent.
Geen probleem voor de moderne toegangscontrole systemen!
Die bevinden zich namelijk in de Cloud.

Dat zorgt ervoor dat u geen lokale software hoeft te installeren en dat u de gegevens van uw toegangscontrole op elk moment en vanop elke computer kan raadplegen.

Maar ook deze gegevens zijn toegankelijk via een smartphone of tablet.

Geen belasting van uw eigen netwerk

Een groot voordeel aan deze oplossing is dat de verantwoordelijkheid van uw toegangscontrole bij de leverancier ligt.
Dus u uw eigen IT middelen en mensen worden niet belast door deze oplossing.
En daarenboven hoeft u uw eigen netwerk niet te belasten.

Meerdere vestigingen?

Hebt u meerdere vestigingen? Dan kan u met één toegangscontrole systeem via de Cloud alle ingangen van alle vestigingen gaan controleren en beheren.
Zo bent u niet afhankelijk van uw eigen lokaal systeem maar zijn de gegevens beschikbaar vanop één punt.
Een punt dat bovendien toegankelijk is vanop elke computer.

Meer veiligheid en minder kosten door toegangscontrole

Als u gebruik maakt van een toegangscontrole, dan zal u ook merken dat uw toegangsbeveiliging tijdens de werkuren zal toenemen.
Uw deuren zijn vanaf nu namelijk standaard gesloten en u beheert zelf de toegangsrechten.

Daarnaast zijn er ook minder kosten voor sleutelverlies, nieuwe sloten of geblokkeerde deuren.
Dit zijn allemaal zaken die door het gebruik van een toegangscontrole tot het verleden behoren.

Verliest een medewerker toch zijn badge?
Geen probleem, wij blokkeren de rechten en bezorgen u een nieuwe badge die terug werkt op het toegangscontrole systeem!