Hoera! Het is de laatste week van de maand!
Dat betekent voor de duizenden werknemers maar 1 ding: SHOW ME THE MONEY!!!

Maar hoe groot het enthousiasme ook is, er schuilt een hels werk achter de loonverwerking.

 

Loonadministratie = veel gegevens

En dat werk komt door de vele gegevens die verwerkt moeten worden:

  • Brutoloon
  • Werkuren
  • Eventuele commissie / bonussen
  • Vakantiedagen / ziektedagen of andere sociale dagen
  • Extralegale voordelen (maaltijdcheques,…)
  • Gegevens rond eventuele bedrijfsvoertuigen of vervoerskosten (Voordeel alle aard, woon-werkvergoeding, mobiliteitsvergoedingen,…)
  • Gegevens rond andere bedrijfsmiddelen (gsm, laptop,…)

Voor bedienden zijn het merendeel van deze zaken eenvoudig te bepalen en maandelijks quasi hetzelfde (zoals de werkuren).

Heb je arbeiders die bovendien vaak op de baan zijn, dan stijgt je werk exponentieel.

 

Mobiele medewerkers = veel onduidelijkheden

Sectoren waar mobiele medewerkers meer regelmaat dan uitzondering zijn – zoals bouwsector, installatiesector en servicesector – hebben te maken met veel gegevens die nooit hetzelfde zijn:

  • Werkuren per dag
  • Afgelegde kilometers per dag 

En dat is vrij logisch uit te leggen.

Nemen we het voorbeeld van pakweg een bouwvakker. Die werkt elke dag op een werf en moet bijgevolg met de camionette naar die desbetreffende werf rijden. Wanneer hij of zij het werkt aanvat is afhankelijk van bepaalde factoren: vertrekuur, eventuele files of traject. Het einde van de werkdag is daarenboven ook afhankelijk van deze zaken in combinatie met de uitgevoerde werkzaamheden.

 

Papieren werkbriefjes to the rescue 🤪

Hoe een traditioneel bedrijf dit probleem oplost?
Simpel, met de introductie van een papieren werkbriefje.

Hier vult de mobiele medewerker zijn startuur, einduur en eventuele werf op. 

Maar dit brengt eigenlijk nog meer problemen met zich mee:

  • Wanneer krijg de administratief persoon deze papiertjes terug?
  • Zijn deze gegevens wel correct

Want als alles pas op de laatste dag van de maand terugkomt en dan moet je als administratief persoon hemel en aarde verzetten om de gegevens enerzijds te verwerken en anderzijds er voor te zorgen dat alles correct is. 

Lees verder onder de afbeelding

 

De oplossing: mobiele tijdregistratie

Begin je al te zweten en krijg je een déjà-vu naar alle stress van einde van vorige maand?
Dan hebben wij gelukkig goed nieuws voor jou!

Er bestaat ook een betere, efficiëntere en voordeligere manier om de werkuren van je mobiele medewerkers te verwerken.

Want dankzij de integratie van een badgelezer en onze tijdregistratie software, tover jij vanaf nu met:

 

Ook voor jou!

Toveren deze laatste 3 puntjes direct een smile op je gezicht?
Dan ben je niet alleen.

Tot op heden vertrouwen ruim 3.300 bedrijven onze tools en helpen we maandelijks uren tijd te besparen.

Wil je weten hoe? Vraag dan snel een demonstratie aan.

Gratis demonstratie >