Uit honderden klantenenquêtes afgenomen in 2020 blijkt technologiebedrijf GeoDynamics een score van 83% te halen.

Het is een resultaat waar men bij het Kortrijks bedrijf enorm trots op is.

We zaten samen met Stijn Stragier, medeoprichter en managing partner van GeoDynamics. Hij omschrijft het resultaat met één leuze die hem nauw aan het hart ligt: ‘een tevreden klant is goud waard’.

 

Kortrijkse innovatie

Ken jij GeoDynamics? Nee? Nochtans is GeoDynamics alomtegenwoordig in het dagelijks verkeer, alleen zie je hen niet.

Zij zijn namelijk Belgisch marktleider op het gebied van tijdregistratie. Hierbij plaatsen ze een kleine badgelezer in een bedrijfsauto of een auto van een evenement. Men kan hierdoor ten alle tijden zien waar deze auto zich bevindt en wie het voertuig gebruikt.

Het ‘tracken’ van auto’s is één ding, maar ook de tevredenheid van klanten houdt het Kortrijkse bedrijf nauwlettend in de gaten.

“Onze service eindigt helemaal niet bij de verkoop. Integendeel, dan begint het pas”, zegt Stijn Stragier. Onze software is enorm gebruiksvriendelijk maar toch voorzien we telkens op zijn minst een basisopleiding.

Naargelang de grootte van de installatie zijn er ook bijkomende opleidingen.

Klantentevredenheid van 83%

Deze aanpak loont. Gedurende 2020 voerde GeoDynamics reeds 900 klantenenquêtes uit en 83% van deze testen was ronduit positief.

Ook de Net Promoter Score waarbij het bedrijf klanten vraagt of ze GeoDynamics aan iemand anders zouden aanbevelen is zeer positief. “Onze flexibiliteit heeft hier ongetwijfeld ook iets mee te maken”, weet Stragier,

“onze installateurs zijn zeer ervaren en kunnen op korte termijn en zelfs in het weekend opgeroepen worden. In de support-afdeling werken enthousiaste mensen die via verschillende kanalen zoals chat en telefoon gecontacteerd kunnen worden.”

GeoDynamics koppelt de mobiele tijdsregistratie aan de sociale secretariaten.

Werknemers hoeven zo geen papieren werkbonnen meer in te vullen en de administratieve diensten hoeven deze ook niet meer te verwerken.

Ook wettelijke verplichtingen zoals de Checkinatwork-registratie gebeuren automatisch. “Hierdoor besparen onze klanten heel wat uren, maar wij moeten wel voortdurend de vinger aan de pols houden.

We volgen alle bepalingen van de cao’s op en updaten voortdurend onze software.”

Een toekomst vol tevreden klanten

“Door de enorm positieve feedback weten we dat we goed bezig zijn. We blijven dus ook klantentevredenheid centraal zetten.

We namen onlangs zelfs iemand nieuw in dienst die zich specifiek bezighoudt met het opzetten en onderhouden van een modern en efficiënt helpdeskportaal.

Hier kunnen klanten op elk moment van de dag terecht voor handige modules en compacte artikels. Zo verliest de klant geen tijd en kan hij of zij snel weer verder met onze installatie.”