Onze belangrijkste bron van inspiratie, dat zijn onze klanten.

Geregeld leggen we ons oor te luister bij de gebruikers van onze systemen en proberen zo veel mogelijk hun verzoeken en ideeën te incorporeren. Eén van deze pistes is materiaalbeheer.

We hebben namelijk al een sterk materiaalbeheersysteem uitgebouwd op de werf, maar ontbraken nog een betere koppeling met het magazijn.

Dat lossen we nu op door een samenwerking met het sofwarebedrijf MIRA.

Bezoek de website van MIRA >

 

Materiaallokalisatie op de werf met GeoDynamics

“Bij veel bedrijven is groot en klein materiaal voortdurend in beweging”, weet Stijn Stragier, medeoprichter en managing partner van GeoDynamics. “Manueel bijhouden waar elk toestel zich bevindt, is bij de grotere ondernemingen onbegonnen werk waardoor soms kostbaar materiaal verloren gaat. Vergeet ook niet dat het gebruik van materialen aangerekend kan worden aan de klant. Dat kan niet als de administratiedienst niet weet waar alles zich bevindt.”

GeoDynamics’ oplossing is simpel.

We plaatsen een tag op elk stuk materiaal en een ontvanger in de bestelwagens.

Wanneer men met die auto’s in de buurt komt, zie je de positie van elk stuk materiaal. Stijn Stragier: “Dat geeft meerdere voordelen. Zo weet men te allen tijde waar welk stuk op de werf zich bevindt, maar bestaat er ook de mogelijkheid om de tag te koppelen aan de GeoDynamics smartphone-app. Die houdt onder andere bij hoe lang geleden het materiaal gekeurd werd.”

Ontdek de module materiaalbeheer >

 

MIRA behoudt het overzicht in het magazijn.

Dat is op de werf, maar wat met het magazijn? “Daar komt Mira om de hoek kijken”, vertelt Ignace De Coster, de zaakvoerder van MIRA software. “Vergelijk de MIRA software met een kassasysteem in de supermarkt.

Elk stuk krijgt een barcode. Wanneer een medewerker het materiaal ‘ontleent’, scant men die code en komt de informatie in een centrale database. Zo weten de centrale diensten perfect wie met welk stuk op pad is en voor welk project het gebruikt wordt.”

Via diverse modules breidt het bedrijf de mogelijkheden nog uit.

Ignace De Coster: “Onze software kan een handig overzicht geven van de huidige stock, waardoor onnodige aankopen en een tekort aan materiaal verleden tijd zijn. Ook het maken van reservaties behoort tot de opties.”

 

De ideale combinatie

“Samen bieden we het volledige pakket rond materiaalbeheer aan, van het magazijn tot de werf”, voegt Stijn Stragier toe. “De informatie die in onze systemen opgeslagen wordt kan bovendien omgezet worden in een keurig rapport die zowel voor interne administratie als externe facturatie gebruikt kan worden.

Samen denken we natuurlijk ook na hoe we onze diensten nog kunnen verbeteren, want een samenwerking tussen twee experten op het gebied van digitalisatie in de bouw… dat kan alleen maar vonken geven!”