De mobiliteitsvergoeding is zo’n maatregel waarbij menig administratieve diensten een diepe zucht slaken. Het vergt namelijk behoorlijk wat data om deze betaling op een goede manier te kunnen uitvoeren.
De administratieve dienst moet onder andere overzicht hebben op:
De manier waarop de werknemers naar de werkplaats gaan
- Carpooling
- De afstand tot de werf
- De planning
- De afgelegde weg
En het kan nog ingewikkelder! De barema’s van deze vergoeding veranderen regelmatig. Administratieve diensten moeten dus ook hier rekening mee houden.
Seminarie mobiliteitsvergoeding in de bouw
Te veel moeite? Te ingewikkeld? Wij organiseerden op 12 oktober 2023 een seminarie om deze complexe wetgeving in mensentaal uit te leggen.
Dat deden we samen met Accuria, één van de grootste sociale secretariaten van België, en een expert op het gebied van mobiliteitsvergoeding.
Toeschouwers leerden er op één avond niet alleen de mobiliteitsvergoeding doorgronden, ze kregen er ook een resem praktische oplossingen die hen toelaat om deze wetgeving met zo min mogelijk tijdverlies op te volgen.
Automatisatie als oplossing voor mobiliteitsvergoeding
De oplossing om de mobiliteitsknoop uiteen te halen? Automatisatie!
Met de oplossing van GeoDynamics installeren onze techniekers in elk voertuig een track-and-trace-systeem met een badgelezer.
Medewerkers badgen op cruciale momenten met hun persoonlijke badge. Deze zijn onder andere het vertrek met de camionette en de aankomst op de werf, en het terugrijden naar huis en aankomst bij het depot.
Met deze informatie maakt ons systeem een overzichtelijk rapport en kunnen de administratieve diensten zonder al te veel extra handelingen de mobiliteitsvergoeding berekenen en uitbetalen.
Doormiddel van een door GeoDynamics voorziene koppeling kunnen de gegevens bovendien ook worden verzonden naar een ERP– of CRM-systeem waardoor de administratieve diensten nogmaals tijd uitsparen.
Kan je niet wachten tot de volgende seminarie? Geen probleem! Stel ons gerust al jouw vragen of vraag vrijblijvend een demo aan.